Handler du julegaver online i år? Her finner du svarene på de vanligste spørsmålene om julehandelen hos oss, inkludert returprosessen, viktige frister, og praktisk informasjon. Slik sikrer du en smidig julegaveshopping, enten du vil ha gavene levert hjem eller bytte dem etter jul.
Vi setter stor pris på at så mange velger en gave fra oss til å legge under treet! Her finner du alt du trenger å vite om julegaveshopping hos WoolLand i år.
1. Frist for julelevering
Hva er siste dato for bestilling for å være sikker på at gaven kommer før julaften?
Siste bestillingsfrist for levering før jul er 15. desember kl. 24:00 for hele Norge. Dette gjelder både for leveringsmetodene Bring og Helthjem.
Tilbyr dere ekspresslevering for gaver i siste liten?
Vi tilbyr dessverre ikke ekspresslevering. Hvis du ikke rekker bestillingsfristen 15. desember, kan du fortsatt besøke en av våre butikker. Finn din nærmeste butikk her.
2. Utvidet retur- og bytterett for julegaver
Har dere utvidet returrett for julegaver?
Ja, alle gaver kjøpt på woolland.no fra 1. november 2024 kan returneres eller byttes frem til 12. januar 2025.
Hvordan returnerer eller bytter jeg en julegave kjøpt på nett?
1. Pakk varen(e) du ønsker å returnere. Bruk gjerne samme emballasje som du mottok bestillingen med. Påse at alle merkelapper er på og at varen(e) er i ubrukt tilstand.
2. Bruk knappen registrer retur i ordrebekreftelsen mottatt på e-post fra oss. Finner du ikke ordrebekreftelsen, kan du registrere returen ved å opprette en kundekonto, se punkt 4) eller 3). Du kan også ta kontakt med oss, så sender vi deg din ordrebekreftelse på nytt.
3. Har du en kundekonto i vår nettbutikk, kan du registrere returen der ved å gå inn på den aktuelle ordren.
4. Har du ikke en kundekonto fra før, kan opprette en kundekonto her. For å få tilgang til din ordre og returskjema er det viktig at du bruker samme e-postadresse når du registrerer ny kundekonto som du brukte ved kjøpet.
5. Velg hvilke varer du vil returnere ved å tykke på +/- og velg årsak til din retur.
6. Når returen din er registrert, må du bestille returetikett. Dette kan du gjøre ved å trykke på «bestill returetikkett» på siden eller via returbekreftelsen du får på e-post etter registrering av returen. QR-koden kan brukes til å skrive ut adresselappen hos Posten eller du kan skrive den ut selv.
7. Lever pakken til ditt nærmeste postkontor eller Post i Butikk. Finn ditt nærmeste postkontor her.
Vær oppmerksom på at julegaver kjøpt online ikke kan returneres i våre fysiske butikker.
Kan mottakeren returnere eller bytte gaven hvis den ikke passer eller de ønsker noe annet?
Ja! Mottakeren kan bytte størrelse eller vare ved å kontakte kundeservice og oppgi ordrenummeret, som du som gavegiver må dele med dem. Varen må være ubrukt og med alle merkelapper på. Dersom du ønsker å holde ordrenummeret privat, kan du selv håndtere returen.
Slik bytter gavemottakeren:
- Gavegiver deler ordrenummeret med mottakeren.
- Mottakeren kontakter kundeservice med ordrenummeret.
- Vi sender en returetikett og utsteder en tilgodelapp på gavesummen, slik at mottakeren kan velge en ny vare.
3. Gaveinnpakning og gavekort
Ja, vi tilbyr gaveposer i 100 % resirkulert kraftpapir for kr. 10 pr. stk. Kjøp gaveposen her.
Har dere digitale eller fysiske gavekort?
Nei, vi har dessverre ikke gavekort tilgjengelig.
4. Gaveideer og anbefalinger
Hvilke produkter anbefaler dere som julegaver?
Ta en titt på vår julegaveguide for inspirasjon til årets gaver. Se vår julegaveguide her.
5. Rabatter og kampanjer
Gjelder det noen spesielle vilkår for kampanjevarer, som for eksempel retur eller bytte?
Kampanjevarer følger samme vilkår som fullprisvarer. Standard returrett er 14 dager, men vi tilbyr utvidet returrett fra 1. november til 12. januar 2025. Ønsker du å returnere en kampanjevare, vil du bli kreditert summen du betalte for varen.